Wydział Kontroli
Przyjmowanie i załatwianie spraw w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Bydgoszczy reguluje ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 roku, poz. 572 z późn. zm.) oraz Decyzja Nr 345 KWP w Bydgoszczy z dnia 23 października 2013 roku w sprawie wprowadzenia szczegółowych zasad pracy kancelaryjnej w KWP w Bydgoszczy, OPP w Bydgoszczy i SPKP w Bydgoszczy.
Wydział Kontroli
Do podstawowych zadań Wydziału Kontroli Komendy Wojewódzkiej Policji w Bydgoszczy należą:
- prowadzenie kontroli,
- przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg oraz wniosków kierowanych do Komendanta Wojewódzkiego Policji a także koordynowanie i nadzorowanie rozpatrywanie skarg i wniosków przez jednostki i komórki organizacyjne Policji województwa kujawsko-pomorskiego,
- sprawdzanie funkcjonowania komórek organizacyjnych Komendy Wojewódzkiej Policji w Bydgoszczy oraz jednostek terenowych Policji z wykorzystaniem metod audytowych,
- koordynowanie działań bezpieczeństwa i higieny służby i pracy, ochrony przeciwpożarowej w komórkach organizacyjnych i jednostkach Policji województwa kujawsko-pomorskiego,
- przygotowywanie analiz systemowych funkcjonowania Policji, głównych kierunków pracy oraz sprawozdań z ich realizacji.
Kontrole prowadzone są w oparciu o:
- ustawa z dnia 15 lipca 201 r. w sprawie o kontroli w administracji rządowej (Dz. U. z 2020 roku, poz. 224),
- Zarządzenie nr 5 Komendanta Głównego Policji z 26 stycznia 2024 roku w sprawie realizacji kontroli wewnętrznej oraz zasad koordynacji działalności kontrolnej w Policji.